Tijd voor een update

Mijn laatste post is al weer een tijdje geleden. Niet dat ik niets aan mijn baan heb gedaan, maar het kwam er maar niet van om de boel opgeruimd te krijgen, zodat er weer wat fatsoenlijke foto’s gemaakt konden worden.

Aan de rechterkant is verder gegaan met de scenery. Om de treinen te beschermen tegen vallende rotsblokken zijn enkele lawinehekken geplaatst. Verder moest er nog wat rots worden weggehakt, omdat het vrije profiel voor het spoor te krap was.

Aan de linkerkant is een boel Knauff Rotband gesmeerd. Ideaal spul: niet te zwaar en lekker stevig. Om de rotsen toch wat realistischer te laten lijken, heb ik ook gebruik gemaakt van gietmallen van Woodland. Het resultaat staat me wel aan. Daarna natuurlijk lekker kwasten met verschillende gradaties grijs.

Nu is het tijd voor het aankleden van de kale rots. Ik had nog een klein kapelletje en dat heeft zijn plaats gekregen. Op de vlakte rechts daarvan moet ook iets komen, maar ik weet no niet wat. Verder is er een pad aangelegd en dat moet nog wel geveiligd worden met stevige hekken.

Voor de stroomvoorziening van het station heb ik zelf een schakelmast in elkaar geknutseld. Gewoon met wat profielen, isolatoren van Sommerfeldt en wat spulletjes uit de rommeldoos. Hij is nog niet af, en de draden moeten nog aangelegd worden.

~ door tandradbaantje op 28-01-2010.

Geef een reactie

 
