Vervolg tunnelportaal

Na het plaatsen van de tunnel (raar eigenlijk: normaal moet je een tunnel door een berg boren voor de trein, wij modelbouwers bouwen een berg OM de trein) moest ook de bovenleiding aangelegd worden. Omdat er na de tunnel geen bovenleiding in de berg is, heb ik weer gebruik gemaakt van een inloopstuk waar de pantograaf wordt opgevangen. Zie de foto hoe dat is opgelost.

De bovenleiding op het bergtraject bestaat uit een enkele draad en de bekende masten van Sommerfeldt. Op de brug is gebruik gemaakt van een plastic hulpstukje uit de oude doos. De mast is verbogen om toch recht te kunnen staan. Op de andere plaatsen is gebruik gemaakt van metalen strips uit de rommelbak. De witte ‘sok’ om de mast moet nog geverfd worden; deze is om de schroefdraad weg te werken.

dscf0069dscf0070dscf0166

~ door tandradbaantje op 09-03-2009.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

 
%d bloggers op de volgende wijze: