Welkom

Het moest er een keer van komen, een eigen weblog over één van mijn favouriete hobbies: modelspoor. Toen ik een jaar of 8 was reed mijn eerste Fleischmann trein zijn rondjes, en sindsdien is het virus niet meer weggeweest. Wel heeft de hobby een tijdje stil gelegen vanwege tijdsproblemen en kleine kinderen. Maar nu probeer ik ondanks mijn drukke werkzaakheden als zelfstandig ondernemer in de IT toch af en toe wat tijd vrij te maken.
Mijn project is ongeveer 4 jaar geleden begonnen en behelst een tandradbaantje. De oppervlakte is minimaal: 120 * 70 cm. Het rijdend materieel bestaat uit (oudere) Fleischmann HO locs (zoals de Edelweiss en Groene Karel) en 2-assige wagonnetjes. Het idee is om een pendelbaan te maken met een “dal” station en een “berg”station. Tevens is er nog een klein schaduwstation.
Vanwege de geringe afmetingen (en schaal H0) is er gekozen voor een zgn. Y constructie. Hiermee is het toch mogelijk een redelijk hoogteverschil te creëren en om het aantal krappe bogen tot een minimum te beperken.

Ik zal in de komende tijd deze blog vullen met wat foto’s, het railplan en andere overdenkingen.

~ door tandradbaantje op 18-02-2009.

Geef een reactie

 
